QUALITY 品質

  • 品質マネージメントシステム

    リーガル理念でもある”クロリティーカムズファースト”をモットーに、
	顧客の満足と反映に寄与することで社会に貢献する。
	これが連綿と受け継がれる私たちの「品質基本方針」です。

    衣料製品を扱う会社として、「品質基本方針」のもと、人・資材・設備・生産システムの体系化を図っています。当社は、より多くの安心と、より良質なジーンズを消費者の方にお届けするために、2006年2月に衣料製品製造において、品質保証の国際規格であるISO 9001(JQA-QMA12651)の認証を取得しました。ISO 9001規格とは、製品の品質や製造工程の確かさを高いレベルで実現するために求められる、お客様の立場に立った要求事項を規定した国際的な基準です。文章化によりマニュアル化された工程ごとの責任と権限の所在を明らかにし、万が一製品に欠陥が発生しても原因の究明および是正処置・予防処置を行なうなど、全社的な品質保証システムを構築しています。 品質の基本は人材育成であり、柔軟な発想と確かな技術で、個人の考察能力の向上を目指して「小集団活動」を活発に展開しより質の高いサービスをお届けするため、あらゆる面で改善を行ない、皆様の信頼にお答えいたします。 また、「品質マネジメント委員会」を設置し、各部門の連携をとりながら、衣料製品の生産環境整備に取り組んでおります。

    今後ともリーガル理念でもある“クオリティーカムズファースト”「品質はすべてに優先する」をモットーに、品質マネジメントの継続的な改善を目指し、お客さまの信頼と満足を得る、責任ある製品を提供してまいります。

    品質基本方針

    品質基本方針と、これを遂行するための行動指針を定め、
	お客様に感謝していただける製品・サービスの提供につとめます。

    □ 品質方針の制定にあたって
    企業の存続と発展には顧客に焦点を当てた活動が不可欠です。顧客が何を考え、何を欲しているかを迅速にキャッチし、顧客の要求に合った製品、 サービスを提供しつづけることが顧客満足を実現し、企業の永続的発展に繋がります。 これを理念として、品質基本方針と、これを遂行するための行動指針を定めました。従って、一担当者までが、それぞれの業務遂行の中で、顧客満足に対して、個々の役割を自覚し、実践することにつとめます。
    □ 品質基本方針
    1. 事業活動に携わる総ての人々が常に「お客様への満足の提供」という共通の目標を持ちます。
    2. 一人ひとりが個人として職業倫理を持って、法的要求事項(製品安全、公正取引、消費者保護などに 関する法律)を遵守することと、顧客要求事項の満足を企業活動の第一とします。
    3. 提供した製品、サービスに対するお客様の満足度を迅速にキャッチし、改善活動に結びつけます。
    4. 方針展開活動を通じ、各統括部/スタッフ部門での品質目標を設定し、PDCAを確実に回すことを徹 底します。
    5. 小集団活動を通じ、個人の能力開発、職場の活性化を図り、あわせて業務の質の向上につとめます。
    6. 業務遂行する上で必要な力量を明確にし、その力量の確保につとめます。

    品質向上活動

    社員一人ひとりが品質方針の精神に則り、
	行動指針を基に全社として品質改善活動に取り組んでいます。

    1. 品質改善活動

      社長から品質方針が示され、これに従って、部門長方針が出されます。それぞれ部門長方針を具体的活動目標に展開し、目標達成に向けて活動します。活動の状況は部門長が確認し、部門としてのPDCA(Plan、Do、Check、Action)を循環させる仕組みになっています。また、定期的に実施される「品質内部監査」で、目標達成に向け活動をフォローします。

    2. 品質内部監査

      QMSを全社に浸透させ、維持、拡張することにより実効性ある品質向上活動を持続するために、品質内部監査を実施しています。また、内部監査員により、全部門を対象とする監査が実施されています。これにより、品質改善活動の実施状況、統括部の実施する諸々の品質活動がPDCAのサイクルに組み込まれているかをフォローします。

    3. 業務プロセス改善

      業務品質を向上し、効率を上げ、ひいては当社業績のUPに繋げるべく、全部門を対象に、「業務プロセス改善活動」を実施しています。各部門の業務プロセスの良し悪しや必要性等を評価し改善する活動を、経営幹部が率先して指導しています。

    4. 重要クレーム対応

      お客様から重大なクレームを頂いた場合には、速やかで確実な対応が求められます。事業部門におけるクレーム内容把握の正確性、社内ルールに基づく情報伝達の実行と迅速性を日頃より養い問題点を改善します。内部監査やマネジメントレビューでは検出できない潜在的な問題 点を発見し、従業員の品質問題に対する意識の啓発に役立てます。

    5. 技術法規制遵守活動

      当社が扱う製品に関わる法令の確実な遵法活動を推進するために、法規制の正しい理解とコンプライアンス遵守の徹底を図るために、従業員への教育に注力します。

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  • Quality Management System

    Based on the motto of “Quality Comes First,” which is also our regal philosophy, Big John contributes to the society by contributing to satisfaction and prosperity of its customers.
    This is our “Basic Quality Policy” handed over generations.

    Big John promotes systematization of human resources, materials, equipment, and production system under the "Basic Quality Policy" as a company which handles clothing products.
    In order to provide more reassurance and deliver jeans of better quality to consumers, we obtained ISO9001 (JQA-QMA12651) certification, an international standard for quality assurance, in manufacturing clothing products in February 2006.
    The ISO9001 standard is an international standard that provides requirements from the standpoint of customers, which require companies to realize reliable product quality and manufacturing processes at a high level. We have established a company-wide quality assurance system to identify responsibilities and authorities for each process by preparing manuals and documentation as well as to investigate causes and take corrective and preventive measures if any defect of products arises. With the idea that the basis of quality is human resource development, we are developing “small group activities” proactively with flexible mindset and reliable technique, aiming to improve thinking ability of individuals; and we shall make improvements in all aspects in order to deliver services of better quality and respond to your confidence. In addition, we have set up “Quality Management Committee” and been working on for improving production environment of clothing products in coordination with relevant departments.

    Under the motto of “Quality Comes First,”
    Big John continues to offer products with responsibility that allow us to obtain confidence and satisfaction of customers, aiming for continuous improvement of the quality management.

    Basic Quality Policy

    Big John is committed to provision of products and services that customers appreciate by defining Basic Quality Policy, and Action Guideline to perform the quality policy.

    □ In establishing the quality policy
    For survival and growth of a company, activities focused on customers are essential. Quickly grasping what customers think and want and continuously providing products and services that meet the customers’ demands leads to lasting growth of the company. Taking up this idea as our philosophy, we define Basic Quality Policy, and Action Guideline to perform the quality policy. Therefore, each personnel in charge is aware of his/her role for customer satisfaction in carrying out his/her work and tries to put it into practice.
    □ Basic Quality Policy
    1. All members of Big John who are engaged in business activities have a common goal of “providing satisfaction to customers.”
    2. Each member of Big John, with professional ethics as an individual person, gives first priority to compliance with legal requirements (laws concerning product safety, fair trade, protection of consumers, etc.) and satisfying customer requirements in the corporate activities.
    3. We quickly grasp degree of customer satisfaction with products and services we offered and reflect it to the activities for improvement.
    4. Through the activities for developing policies to the entire company, we set quality objectives of the respective management departments/staff departments and ensure thorough implementation of PDCA.
    5. Through small group activities, we promote development of individuals’ abilities and activate the workplaces and make efforts to improve quality of work.
    6. We clarify competence necessary to perform work and make efforts to ensure the competence.

    Activities for Improving Quality

    Based on the spirits of Quality Policy, every member of Big John is working on the company-wide activities for improving quality under Action Guideline.

    1. Activities for improving quality

      After Quality Policy is presented by President, the detailed policies are formulated by the department managers in accordance with Quality Policy. The policies by the department managers are developed into specific activity objectives and activities are implemented to achieve the objectives. Progress of the activities is checked by the department managers. In this way, a mechanism to cycle PDCA (Plan, Do, Check, and Action) as a department is established. In addition, the “internal quality audits” are periodically implemented to follow up the activities toward achieving the objectives.

    2. Internal quality audit

      In order to maintain effective activities for improving quality by instilling, maintaining, and expanding QMS throughout the company, internal quality audits are implemented. In addition, audits covering all departments are also implemented by our internal auditors. These audits are intended to follow up the progress of activities for improving quality and incorporation of various quality activities implemented by the management departments into the PDCA cycle.

    3. Improving work processes

      In order to improve quality of work, increase efficiency, and further to improve performance of the company, the “activities for improving work processes” involving all departments are implemented. The top management takes the lead in supervising the activities to evaluate the appropriateness and necessity of work processes of each department and improve such processes.

    4. Responses to important complaints

      When we receive a serious complaint from our customer, quick and secure response is required. We daily foster the abilities of the operational departments to accurately grasp the contents of complaints and quickly transmit information based on the in-company rules, in order to remedy problems. We try to find potential problems that cannot be detected in the internal audits or management review and utilize them to raise the employees’ awareness of quality problems.

    5. Activities for compliance with laws and regulations on technology

      In order to promote the activities for full compliance with laws and regulations related to the products we handle, we focus on education for the employees, aiming for correct understanding of and strict compliance with laws and regulations.

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  • 品质管理系统

    以现有哲学理论“质量第一”为宗旨,
    通过协助反映和满足客户需求为社会做出贡献。
    这是我们连续继承的「品质基本方针」

    作为经营衣服制品的公司,「品质基本方针」的根本,是谋求人・资材・设备・生产体系的系统化。
    本公司为了带给消费者更多安心更优质的牛仔裤,2006年2月取得了服装产品制造业质量保证的国际标准 ISO 9001(JQA-QMA12651)的认证。
    ISO 9001标准是为了实现高水平的产品质量及成熟可靠的制造工序,站在顾客的立场来规定要求事项的国际基准。通过书面化明确每个手册化工序的责任和权限的所在,万一产品出现缺陷时进行原因查明以及纠正处理・预防处理等,建立一个全公司的品质保证体系。质量的基础是人才培养,为了能够运用灵活的思维和成熟的技术,通过活跃开展以提升个人的考察能力为目标的「小集团活动」,提供高品质的服务,在各方面进行改善,报答大家的信任。还有,设置「质量管理委员会」,联合各部门,努力完善服装制品的生产环境。

    今后还将本着“质量第一”「质量优先一切」的哲学理念,以持续改善质量管理为目标,提供顾客满意的值得信赖的有责任的产品。

    质量基本方针

    制定质量基本方针,以及为了执行方针的行动准则,努力提供顾客感谢的产品和服务。

    □ 质量方针制定的时候
    企业的存续与发展过程中,推测顾客焦点的活动必不可少,迅速抓住顾客在想些什么,想要些什么,连续不断提供符合顾客要求的产品,服务,这与实现顾客满意,企业的永恒发展连系在一起。把这个作为理念,制定好质量基本方针,以及为了执行这个方针的行动准则。从而,每一个负责人都在执行各自业务过程中,针对顾客的满意,充分认识各自的角色任务,努力实践。
    □ 质量基本方针
    1. 全部从事事业活动的人平常都要持有「为客户提供满意」的共同目标.
    2. 每个人作为独自的个体拥有职业道德,遵守法律的要求事项(产品安全,公平交易,消费者保护等相关法律),把满足顾客要求事项作为企业活动的第一项.
    3. 迅速抓住客户对于已提供的产品,服务的满意度.结合改善活动.
    4. 通过方针展开活动,设定各统计部/干部班子部门的质量目标,PDCA循环正常运转贯彻始终.
    5. 通过小集团活动,开发个人能力,谋求职场活性化,努力配合提高工作质量.
    6. 明确执行职务必要的能力,并努力确保这份能力.

    质量改进活动

    公司的每位职员都遵循质量方针的精神,以行动指南为基准,致力于全公司的质量改善活动.

    1. 质量改善活动

      由公司总经理给出质量方针指示,再由部门经理提出方针.将各个部门经理方针的具体活动目标展开,向着目标达成而开展活动.部门经理确认活动的状况,形成部门的PDCA(Plan、Do、Check、Action)循环机制.还有,定期的实施「质量内部监督」,跟踪活动,向着目标达成前进.

    2. 质量内部监督

      通过维持,扩张QMS,使之渗透全公司.,为持续实效性的质量提升活动,实施质量内部监督.再由内部督查员,以整个部门为对象实施监督.由此,质量改善活动的实施状况,统计部门实施的种种质量活动,同步编入 PDCA的循环周期中

    3. 业务工序改善

      为了提升工作质量,提高效率,进而关系到本公司业绩的提升.以整个部门为对象,实施 「业务工序改善活动」.各部门的业务工序的好坏,必要性等的评价,改善活动,经营干部要率先指导.

    4. 重要投诉对应

      受到客户重大投诉的时候,力求迅速准确对应,在事业部中对投诉内容把握的准确性,基于公司内部规则情报传达的实行与迅速性,日常养成的问题点进行改善.找出内部监督和管理评审未能检出的潜在的问题点,对作业员的质量问题的意识起到启发的作用.

    5. 技术法规遵守活动

      为了推进准确遵守本公司经营产品相关的法律的活动,为了正确理解法律规定及合规遵守的贯彻,对作业员进行大力教育.
      了执行而制定行动指南,从而,使每一个负责人在各自的工作执行中,针对客户满意,自觉认识各自的角色,努力实践.

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